04/05/2014

Baby Doll Nana dalam Kenangan

Nana dalam Kenangan. Oh, Nanaku sudah rosak! Badannya terputus dua! Erm, mungkin istilah rosak tidak sesuai digunakan. Nana Anak Patung yang pertama dimiliki Ayla Arissa. Pada 4 May 2014 Nana yang paling disayangi Ayla Arissa tidak dapat diselamatkan lagi. Tragedi yang agak mengejutkan kerana Nana tidak menunjukkan sebarang tanda dan kelakuan pelik sebelum hari kejadian. Apa yang terjadi tetap terjadi.

Baby Doll Nana dalam Kenangan
Nana in Memory

Sungguh, setiap apa yang kita miliki di dunia ini sama ada harta, pangkat, keluarga dan nikmat hidup yang lainnya, merupakan hak milik mutlak Allah Taala. Manusia cuma sebagai pemegang amanah dan bila Allah mengkehendaki, semua nikmat tadi pasti akan di ambil semula dari kita. Lantas untuk apa bersedih? Untuk apa kecewa? Sedangkan manusia tidak punya hak sedikit pun atas segalanya.

Nana My Baby Doll dalam Kenangan
Nana My Baby Doll dalam Kenangan

Adanya Nana sentiasa menemani dan yang paling disayangi Ayla Arissa. Entri penuh kesedihan ini tidak dipengaruhi oleh emosi sedih kerana berpegang pada prinsip penulisan profesional. Ah! banyak pula air mata yang mengalir, mata masuk habuk aje ni.

Setiap bencana yang menimpa di bumi dan yang menimpa dirimu sendiri, semuanya talah tertulis di dalam kitab (Luh Mahfuz) sebelum kami mewujudkannya. Sungguh, yang demikian itu mudah bagi Allah. Agar kamu tidak bersedih hati terhadap apa yang luput dari kamu, dan tidak pula terlalu gembira terhadap apa yang diberikanNya kepadamu. Dan Allah tidak menyukai setiap orang yang sombong dan membanggakan diri.
— Al-Hadid, Ayat 22-23.

Yang Paling disayangi Ayla Arissa

Nana My Baby Doll dalam Kenangan. Walaupun (COD) Cause of Death Terputus dua agak misteri, namun punca sebenar Kenapa Badan Nana Terputus dua perlu dirahsiakan demi menjaga sensitiviti penjaganya.
Ayla Arissa Blog
Ayla Arissa Blog
Hootoh Blog Blogger Free Ping website and RSS feed